Przejdź do treści

Opublikowano: 09.04.2025 10:26

Studenci PW zawładnęli podium w Real Estate Hackaton

Obraz
Laureaci Real Estate Hackaton

Studenci z Koła Naukowego Myślenia Projektowego Kraken oraz specjalności Inteligentne Systemy na Wydziale Elektroniki i Technik Informacyjnych zdobyli wszystkie trzy miejsca na podium w Real Estate Hackathon. W wydarzeniu zorganizowanym przez Globalworth wzięło udział ponad 20 zespołów. Studenci Politechniki Warszawskiej byli bezkonkurencyjni.

Uczestnicy rywalizowali w ramach trzech ścieżek tematycznych. Pierwsza skupiała się wokół rozwiązań sprzyjających budowaniu relacji w biurze, szczególnie w modelu pracy hybrydowej. Druga z nich objęła innowacje łączące technologię z ekologią oraz promujące świadome zarządzanie przestrzenią i zasobami. W ramach trzeciej ścieżki poszukiwano wszelkich pomysłów mogących zmienić funkcjonowanie współczesnych budynków komercyjnych.

Główną nagrodę zdobył zespół PurffectGrow w składzie: Kamila Stachowiak oraz dwóch studentów informatyki na specjalności Inteligentne Systemy - Filip Kiernozek i Macin Gieroń (Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych). Zespół opracował rozszerzenie aplikacji GlobalWorthApp wprowadzające nowy wymiar ekologii do przestrzeni biurowej poprzez wykorzystanie technologii takich jak: GenAI, VertexAI, NFC, RFID oraz AR. 

Drugie miejsce zajął zespół Eco Kraken z KNMP Kraken w składzie: Karol Orzechowski, Maks Łazarski i Kacper Klassa (Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych), Natalia Małyska (Wydział Instalacji Budowlanych, Hydrotechniki i Inżynierii Środowiska) oraz Natalia Nawrot (Wydział Architektury). Jury doceniło ich pomysł i aplikację promującą zdrowe nawyki i budowanie relacji między pracownikami poprzez wspólne spożywanie posiłków w miejscu pracy.

Trzecią lokatę wywalczył zespół Dziabongi z KNMP Kraken, reprezentowany przez: Julię Jodczyk i Jeremiego Sobierskiego (Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych), Łukasza Poplewskiego (Wydział Architektury), Adama Kuligowskiego (Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych) oraz Nhat Anh Nguyen (Wydział Grafiki ASP). Zaproponowana przez nich platforma z elementami gamifikacji, przekształcająca biurowe aktywności w tzw. "questy", została wyróżniona za interesujący pomysł zachęcający pracowników do powrotu do pracy stacjonarnej. 

- Nagrody cieszą, ale prawdziwą satysfakcją było zbudowanie i współpraca w interdyscyplinarnych zespołach. Połączenie umiejętności osób nie tylko z informatyki, ale również m.in. z architektury i inżynierii środowiska zaowocowało nie tylko sukcesem, ale także świetną zabawą – mówi Karol Orzechowski, Prezes KNMP Kraken.

Opiekunem KNMP Kraken i zarazem kierownikiem specjalności Inteligentne Systemy jest dr hab. inż. Mariusz Kaleta.

Podobne tematy: