Przejdź do treści

Opublikowano: 21.01.2022 17:05

Studenci PW na podium hackathonu BITEhack

fot. KNSI Golem

W konkursie organizowanym przez BEST AGH drużyny Koła Naukowego Sztucznej Inteligencji Golem zajęły pierwsze i trzecie miejsce.

Uczestnicy hackathonu mieli dobę na opracowanie rozwiązania i przygotowanie prototypu aplikacji, oprogramowania lub robota. Nasi studenci przez 24 godziny rozwiązywali problem z dziedziny sztucznej inteligencji (AI) – analizę emocji i niepożądanych zachowań związanych z treściami w mediach społecznościowych. 

Zespół Golem 1 (w składzie: Wojciech Maciejewski, Jakub Sobolewski, Piotr Hondra, Maciej Kaczkowski) stworzył elastyczny i modularny system pozwalający wykrywać emocje autora treści na podstawie analizy tekstu, obrazu oraz emoji i tagów. W przypadku tych ostatnich został stworzony własny zbiór danych do treningu modelu.

Zespół Golem 2 (w składzie: Antoni Kowalczuk, Mikołaj Piórczyński, Bartosz Cywiński, Mateusz Borowski) stworzył aplikację pozwalającą na wykrycie emocjonalnego nacechowania przekazu oraz mowy nienawiści na podstawie analizy tekstu, dźwięku oraz obrazu. Wykorzystane zostały zaawansowane modele AI oraz rozwiązanie Speech2Text.

Drużyny wystartowały w kategorii sztuczna inteligencja i zajęły tam odpowiednio pierwsze i trzecie miejsce. Zwycięzców wyłoniło jury, w skład którego weszli pracownicy naukowi AGH oraz przedstawiciele sponsorów, m.in. IBM.