Przejdź do treści

Opublikowano: 11.06.2024 08:57

Zespół Zaklepuje.To wicemistrzem Polski w konkursie na najlepszy studencki startup

Drużyna Zaklepuje.To, laureaci drugiego miejsca w konkursie Enactus Poland National Competition

Projekt Zaklepuje.to zdobył wicemistrzostwo Polski w rywalizacji na najlepszy projekt biznesowy w konkursie Enactus Poland National Competition. System wyszukiwania i rezerwacji spływów kajakowych został stworzony przez studentów Politechniki Warszawskiej. Finał konkursu odbył się 5 czerwca w warszawskiej Kinotece.   

Drużynę wicemistrzów Polski tworzą studenci PW: Jakub Jażdżyk, Magdalena Leymańczyk, Szymon Mażulis, Eryk Sidor oraz Róża Rowicka. Zaklepuje.To, który wspólnie stworzyli, pomaga automatyzować rezerwacje aktywności sportowo-turystycznych. Jest wygodną wyszukiwarką i systemem rezerwowania spływów kajakowych w całej Polsce. Oferta jest stale rozwijana, obecnie projekt rozszerza się na rowery i paintball. Projekt zaczął w tym roku działać komercyjnie i pozyskał pierwszych płacących klientów. Celem zespołu jest zmniejszenie bariery wejścia dla klientów chcących aktywnie spędzić czas, ale również oszczędzenie czasu oraz ułatwienie organizacji i logistyki firmom oferującym aktywności sportowo-turystyczne. Zaklepuje.To oferuje przejrzysty system do zarządzania firmą, w którym można wygodnie zarządzać kalendarzem zamówień, kontaktem z klientami, umowami i raportami. System jest zintegrowany z wygodnymi narzędziami codziennego użytku jak komunikatory czy Kalendarz Google. 

Na zdjęciu członkowie zespołu Zaklepuje.to, wicemistrzowie w konkursie Enactus Poland National Competition
Członkowie zespołu Zaklepuje.To, wicemistrzowie w konkursie Enactus Poland National Competition

Jednym z wyzwań, z jakimi mierzył się zespół, było przygotowanie dobrej prezentacji  konkursowej, jednak autorzy mogli w tej kwestii liczyć na ogromną pomoc zespołu Enactus PW, a w szczególności Wojciecha Kowalczyka (alumna Enactus), którzy mają już doświadczenie w tego typu wydarzeniach. Wraz z ich pomocą udało się stworzyć świetną prezentację, która sprawiła duże wrażenia na jurorach i publiczności. Jury doceniło dopasowanie oferty do potrzeb klientów

– Głównym czynnikiem, który wyróżnia nasz projekt jest to, że od samego początku bazujemy na realnych potrzebach naszych klientów – wypożyczalni kajakowych, a podczas rozwoju naszego systemu robimy to cały czas na podstawie ich feedbacku i bez przerwy eksperymentujemy – podkreśla Jakub Jażdżyk, współzałożyciel Zaklepuje.To. – Mamy kontakt do wszystkich wypożyczalni w Polsce i w tym sezonie zdobyliśmy pierwsze płacące firmy, a także mamy zbudowane relacje z wieloma, które są chętne na wdrożenie naszego systemu w następnym sezonie. Mamy również bardzo duży potencjał na skalowanie projektu.

Podczas krajowego finału Enactus Poland National Competition studenci z 4 najlepszych zespołów Enactus z całej Polski zaprezentowali jury efekty realizowanych projektów społeczno-biznesowych. Zostały one poddane ocenie jurorów – praktyków biznesu, przedstawicieli czołowych przedsiębiorstw z Polski i zagranicy. Kryteria oceny objęły m.in.: przedsiębiorczość, intuicyjność czy wykorzystanie zasad biznesowych i zrównoważonego wpływu. W tym roku zwyciężył projekt Plantro stworzony przez zespół z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Zwycięzca etapu krajowego będzie reprezentował Polskę na Finale Enactus World Cup 2024, który tym razem odbędzie się w Kazachstanie.   

A jakie plany na najbliższą przyszłość na zespół Zaklepuje.To? 

– Obecnie po starcie sezonu letniego mamy chwilę oddechu, gdyż firmy zaczęły działać, niektóre z nich już używając naszej aplikacji, i skończył się okres intensywnej sprzedaży – dodaje Jażdżyk. – Obecnie skupiamy się na rozbudowie naszego systemu na nowe branże – wypożyczalnie rowerów i firmy organizujące imprezy paintballowe. Mamy już pierwsze wypożyczalnie gotowe na testowanie jako wcześni użytkownicy i planujemy na podstawie ich wskazówek zbudować pierwsze wersje MVP dla tych branż.

Po sezonie letnim zespół planuje wrócić do skalowania projektu i wejść na te dwa rynki, które aktualnie są jeszcze bezkonkurencyjne. Następnie w ramach współpracy z partnerami chce zbudować marketplace, czyli wyszukiwarkę dla osób indywidualnych, chcących aktywnie spędzić czas i szukających takich atrakcji w okolicy.