Przejdź do treści

Opublikowano: 11.07.2024 08:35

Welcome Point na Politechnice Warszawskiej

Katarzyna Dyrka i Marzena Pobojewska udzielają wsparcia przede wszystkim w sprawach związanych z pobytem w Polsce

Na naszej Uczelni powstała jednostka, która zapewnia obsługę zagranicznych studentów, doktorantów i pracowników oraz gości. To ważny punkt w realizacji strategii umiędzynarodowienia PW. 

Pracownicy biura Welcome Point Katarzyna Dyrka oraz Marzena Pobojewska udzielają wsparcia przede wszystkim w sprawach związanych z pobytem w Polsce, głównie takich jak meldunek, PESEL, ubezpieczenie zdrowotne, otwarcie rachunku bankowego czy legalizacja pobytu. Towarzyszą także w codziennych wyzwaniach, jakie pojawiają się podczas aklimatyzacji w naszym kraju i pomagają lepiej poznać  Politechnikę Warszawską. 

– Odpowiadamy na pytania, wyjaśniamy, kierujemy do właściwych urzędów i instytucji i same się z nimi kontaktujemy, żeby ułatwić załatwienie sprawy – opowiada Katarzyna Dyrka. – Najczęściej zajmujemy się wskazywaniem kierunku działań w procesie legalizacji pobytu, który okazuje się jednym z największych wyzwań administracyjnych dla naszych klientów.  

– Każdego dnia przekonujemy się, że co człowiek, to inna historia – dodaje Marzena Pobojewska. – Słuchamy i pomagamy. Zależy nam, żeby osoby przyjeżdżające na naszą Uczelnię czuły się jak najlepiej. 

Welcome Point mieści się w Gmachu Głównym Politechniki Warszawskiej w pokoju 86 (poziom 0, na wprost wejścia do budynku), więc łatwo tam trafić. Punkt jest otwarty w dni powszednie – od poniedziałku do piątku (poza świętami). Zachęcamy do wcześniejszego mailowego umawiania się na spotkania: katarzyna.dyrka@pw.edu.pl i marzena.pobojewska@pw.edu.pl.

Na zdjęciu wnętrze Dużej Auli z widocznym w oknie neonem Welcome Point
Welcome Point jest tak oznaczony, że łatwo tam trafić

Welcome Point wchodzi w skład Centrum Współpracy Międzynarodowej Politechniki Warszawskiej i powstał ze środków realizowanego na PW programu „Inicjatywa Doskonałości – Uczelnia Badawcza”.