Przejdź do treści

Opublikowano: 30.09.2024 14:44

Matma na Pi-ątkę ze studentami PW

W ubiegłym roku wystartowała akcja Matma na Pi-ątkę, której celem jest wsparcie uczniów z domów dziecka i rodzin zastępczych w nauce matematyki i wyrównywanie szans edukacyjnych. Inicjatorem projektu jest Paweł Dygas, absolwent PW i założyciel Fundacji Pi, która realizuje program wraz z Kołem Naukowym Matematyków Politechniki Warszawskiej. 

Matma na Pi-ątkę to bezpłatne korepetycje on-line, które pomagają lepiej zrozumieć matematykę. 

- Wielu matematyków, studentów i absolwentów kierunków ścisłych chce pomóc młodym ludziom w lepszym starcie, dzieląc się swoją wiedzą. Brakowało jednak platformy, gdzie mogliby w łatwy sposób znaleźć potrzebujących wsparcia uczniów. Założyciel Fundacji Pi, Paweł Dygas, absolwent wydziału MiNI PW, postanowił stworzyć platformę łączącą uczniów z domów dziecka i rodzin zastępczych z wolontariuszami-korepetytorami, a żeby zadbać o wysokiej jakości materiały edukacyjne, rozpoczął też współpracę z Kołem Naukowym Matematyków – mówi Julia Korpowska, liderka projektu. 

W pierwszej edycji akcji studenci Politechniki Warszawskiej z KN Matematyków, którego koordynatorem jest dr inż. Michał Zwierzyński, prowadzili wykłady co dwa tygodnie, a także przygotowywali prace domowe dla uczniów. Kilkoro studentów również udzielało korepetycji jako wolontariusze. W ubiegłym roku do akcji włączyło się łącznie 46 wolontariuszy, a wśród nich matematycy, pracownicy i studenci PW. 

Studenci z KN Matematyków PW opracowali także gotowe e-lekcje, omawiające w przystępny sposób zagadnienia matematyczne na poziomie matury podstawowej. W ten sposób pomagają uczniom zrozumieć matematykę i utrwalić zdobytą podczas wspólnej nauki wiedzę. 

Szukasz korepetytora? A może chcesz zostać wolontariuszem?

Uczniowie z domów dziecka i rodzin zastępczych mogą zgłaszać chęć nauki matematyki z korepetytorem poprzez formularz na stronie akcji

- W pierwszej kolejności kierujemy zapytanie do uczniów czy chcieliby mieć korepetytora, a później łączymy ich w pary z korepetytorami. Lekcje odbywają się co 1-2 tygodnie przeważnie zdalnie, ponieważ mamy uczniów z całej Polski. Lekcje są zwykle indywidualne. Wolontariusza przydzielamy do ucznia na nieograniczoną ilość czasu. W niektórych przypadkach wprowadzamy zmiany po pewnym czasie – wyjaśnia Julia Korpowska. 

Wszystkich chętnych do zostania wolontariuszem i przyłączenia się do akcji również zapraszamy na stronę Fundacji Pi. Trwa rekrutacja do kolejnej edycji programu. 

Podobne tematy: