Opublikowano: 23.09.2024 12:10
Hydroponiczna doniczka EasyGreen - startup absolwentów PW
EasyGreen to startup założony przez grupę absolwentów Politechniki Warszawskiej. Zespół zakończył właśnie prace nad wyjątkowym projektem — hydroponiczną doniczką do uprawy ziół w domu. Projekt powstał w ramach Programu Mentoringowego, prowadzonego przez Biuro Karier PW, przy współpracy z Mentorem Dawidem Adachem.
Czyż nie każdy student Politechniki marzył choć raz o własnym start-upie? Zespół Mentees w składzie: Kamila Dąbrowska, Mateusz Jaros, Damian Kamiński oraz Jakub Zajkowski te marzenia przekuł w działanie.
Nowoczesny produkt, stworzony z myślą o miłośnikach świeżych ziół, to efekt naukowej pasji oraz chęci nauki w zakresie projektowania, zarządzania i marketingu.
- Nasza drukowana w 3D, hydroponiczna doniczka nie tylko prezentuje się elegancko i nowocześnie, ale również zapewnia wszelkie potrzeby generowane poprzez domową uprawę ziół. Dzięki kapilarnemu systemowi nawadniania, wbudowanej lampce doświetlającej LED, systemowi pomiaru poziomu wody oraz możliwości regulacji wysokości oświetlenia, zapewniamy idealne warunki do wzrostu ziół przez cały rok – mówi Kamila Dąbrowska, współautorka hydroponicznej doniczki.
Dlaczego doniczka jest tak wyjątkowa?
Produkt wyróżnia kilka elementów:
- prosta obsługa: wystarczy zasadzić zioła i podlewać je raz na 2 tygodnie,
- ekologiczne podejście: umożliwia uprawę zdrowych ziół i unikanie plastikowych opakowań,
- kompaktowy design: idealna do każdej kuchni, nawet tej o ograniczonej przestrzeni,
- oszczędność czasu i pieniędzy: koszt doniczki szybko się zwraca, eliminując potrzebę zakupu świeżych ziół.
- Zachęcamy wszystkich do podzielenia się swoimi opiniami na temat naszego produktu i sklepu. Wasze uwagi są dla nas niezwykle ważne i pomogą nam w dalszym doskonaleniu naszego projektu – dodaje Kamila Dąbrowska.
Program mentoringowy, czyli wsparcie na starcie
Program Mentoringowy PW organizowany przez Biuro Karier PW to przedsięwzięcie skierowane do studentów i absolwentów wszystkich Wydziałów Politechniki Warszawskiej. Absolwenci PW, którzy osiągnęli sukces w swoich branżach, wspierają studentów w ich pierwszych krokach ścieżki kariery zawodowej. W 2021 roku Program został uznany przez europejską organizację EMCC za najlepszy program mentoringowy w Polsce, na Uczelniach Wyższych, a w tym roku znalazł się w czołowej trójce. Cieszy się ogromnym zainteresowaniem wśród studentów, którzy dzięki mentorom odnieśli wiele sukcesów, w ostatniej edycji do 30 mentorów zgłosiło się ponad 400 studentów.
Mentorską opiekę nad zespołem, który stworzył innowacyjną doniczkę, objął Dawid Adach, doświadczony przedsiębiorca.
- Na początku rzeczywiście zastanawialiśmy się z zespołem nad tym, jak najlepiej określić moją rolę. Z jednej strony, mogłem pełnić funkcję kierownika projektu i mieć bezpośredni wpływ na każdy aspekt realizacji. W tej roli moje doświadczenie, zdobyte przy prowadzeniu kilku startupów, mogłoby zminimalizować liczbę błędów i podnieść szansę na sukces projektu. Ale to oznaczałoby też, że zespół nie miałby okazji uczyć się na swoich błędach. Dlatego zdecydowaliśmy się na drugą opcję – bardziej wspierającą, przypominającą rolę członka rady nadzorczej. Dzięki temu zespół mógł samodzielnie prowadzić projekt, mierzyć się z trudnościami i wyciągać wnioski z własnych doświadczeń – mówi Dawid Adach.
Zespół zdobył praktyczną wiedzę biznesową i poradził sobie świetnie.
- Co ciekawe, kilka razy okazało się, że ich podejście, choć na początku wydawało mi się błędne, faktycznie działało! Studenci mają tę niesamowitą zdolność myślenia nieszablonowego. Ich kreatywność mnie zaskoczyła. Podchodzą do problemów w sposób, który nigdy nie przyszedłby mi do głowy, i to właśnie jest w tym najciekawsze. Kiedy widzę, z jakimi wyzwaniami musieli się zmierzyć i jak sobie z nimi poradzili, jestem przekonany, że nauczyli się naprawdę wiele o tworzeniu biznesu – dodaje Adach.
Opiekun zespołu ocenia, że rezultaty współpracy są znakomite.
- Zespół nie tylko stworzył realny, działający produkt, ale również zaplanował i zrealizował całą otoczkę wokół niego – stronę internetową, marketing, materiały promocyjne oraz kampanię reklamową. To ogromne osiągnięcie, które pokazuje, że potrafią myśleć kompleksowo i działać skutecznie - podkreśla Dawid Adach.
Więcej informacji na stronie internetowej projektu https://easygreen.store/
Podobne tematy: