Zarządzanie i marketing w gospodarce cyfrowej
Kierunek przewidziany do uruchomienia od roku akademickiego 2025/2026.
Nauczysz się jak wykorzystywać zaawansowaną wiedzę teoretyczną z zakresu zarządzania, marketingu oraz ekonomii i finansów do analizowania i interpretowania różnorodnych zjawisk gospodarczych i społecznych osadzonych w realiach postępującej cyfryzacji.
Dowiesz się, jak w praktyce biegle i skutecznie poruszać się w środowisku informatycznym w ramach zaawansowanych technologii z zakresu zarządzania, finansów i marketingu. Zapoznasz się z programami komputerowymi dedykowanymi finansom, rachunkowości, obsłudze klienta, reklamie i promocji.
Będziesz mógł elastycznie dysponować swoim czasem, gdyż znaczna część wykładów prowadzona będzie z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
W programie zostanie położony nacisk na umiejętności praktyczne, które zostaną zdobyte dzięki wykorzystaniu nowoczesnych metod kształcenia wykorzystujące najnowsze rozwiązania teleinformacyjne, w tym gry symulacyjne, nauczanie metodą projektową (PBL), design thinking, metody problemowe; gry biznesowe, narzędzia IT do zarządzania finansami
i marketingu.
Masz tutaj do wyboru dwie specjalności:
- Rachunkowość i zarządzanie finansami cyfrowymi,
- Digital Marketing i zarządzanie sprzedażą.
W ramach specjalności Rachunkowość i zarządzanie finansami cyfrowymi poznasz zagadnienia obejmujące: finanse przedsiębiorstw i finanse osobiste, funkcjonowanie rynku pieniężno-kapitałowego w gospodarce cyfrowej, rachunkowość i sprawozdawczość przedsiębiorstw prowadzoną w środowisku informatycznym, ewidencję podatkową w działalności MŚP, ewidencję kadr i płac w systemie IT, analitykę biznesową w systemach ERP. Zostaniesz przygotowany do finansowej i rachunkowej obsługi przedsiębiorstw z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi cyfrowych, w tym sztucznej inteligencji, nowoczesnych programów finansowo-księgowych, systemów ERP. Będzie dysponował umiejętnościami, dzięki którym wykorzystasz różnorodne narzędzia informatyczne stosowane w księgowości, ewidencji podatkowej, działach kadrowo-płacowych przedsiębiorstw.
Studiując na specjalności Digital Marketing i zarządzanie sprzedażą, zdobędziesz wiedzę
z zakresu strategii i technik sprzedaży, współczesnej konsumpcji, specyfiki funkcjonowania handlu elektronicznego i działań marketingowych prowadzonych w Internecie z wykorzystaniem social mediów. Specjalność ta jest adresowana do osób, które chcą zdobyć nowe umiejętności i kompetencje cyfrowe w obszarze content marketingu, tworzenia reklam internetowych, wykorzystania AI w marketingu i sprzedaży, wykorzystywania narzędzi marketingu cyfrowego do analizy danych w celu wsparcia procesu podejmowania decyzji marketingowych i sprzedażowych. Zostaniesz przygotowany do opracowywania i wdrażania strategii przedsięwzięć marketingowych wykorzystując Internet, social media, analizując zachowania użytkowników w środowisku online.
Kierunek zostanie uruchomiony w ramach projektu „OMNIS2 Otwartość. Modernizacja. Nowoczesność. Integracja. Społeczność.”, realizowanego na Politechnice Warszawskiej. Projekt uzyskał dotację w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego (FERS).
Znajdziesz pracę w działach księgowych, finansowych, marketingowych różnorodnych przedsiębiorstw. Jesteś także przygotowany do pracy na stanowiskach specjalisty w instytucjach finansowych, biurach rachunkowych, agencjach marketingowych czy urzędach administracji publicznej.
Przykładowe zawody po specjalności Digital Marketing i zarządzanie sprzedażą: pracownik ds. badań analitycznych, organizator i kierownik projektów w zakresie doskonalenia procesów zarządzania, specjalista ds. marketingu, reklamy, sprzedaży, specjalista SEM/SEO, specjalista ds. marketingu internetowego, specjalista ds. social media, analityk internetowy, ekspert ds. badań marketingowych, E- commerce manager.
Przykładowe zawody po specjalności Rachunkowość i zarządzanie finansami cyfrowymi: analityk finansowy, specjalista ds. rachunkowości, kierownik biura rachunkowego, główny księgowy, specjalista ds. finansów, kierownik działu finansowego, specjalista ds. podatków, specjalista ds. kadr i płac, dyrektor finansowy.
6 semestrów