Opublikowano: 18.07.2024 13:01
Wyniki rekrutacji na studia 2024
To zawsze ważny moment dla kandydatów na studia i ich bliskich, ale także dla Uczelni – ogłoszenie wyników naboru na studia stacjonarne I stopnia i jednolite studia magisterskie prowadzone w Warszawie. Od 18 lipca każda aplikująca osoba może sprawdzić swoje wyniki po zalogowaniu do systemu irk.pw.edu.pl. To również czas na dopełnienie formalności.
Składanie dokumentów
Najważniejszym zadaniem dla wszystkich, którzy zostali zakwalifikowani, jest złożenie wymaganych dokumentów. Kandydaci, oprócz zakwalifikowanych na Wydział Architektury, mogą to zrobić od 19 do 24 lipca (uwaga, poza sobotą i niedzielą). Dokumenty będą przyjmowane od godz. 9.00 do godz. 15.00 w miejscach wskazanych przez Wydziały. Żeby usprawnić przyjmowanie dokumentów, Wydziały mogą określić szczegółowy harmonogram obsługi kandydatów. Dlatego przed przybyciem na Uczelnię sprawdź informacje na swoim koncie IRK lub na stronie www swojego Wydziału. Dane kontaktowe znajdziesz np. tutaj. Terminy okazywania dokumentów na kierunek Architektura możesz sprawdzić na uczelnianej stronie internetowej oraz na stronie Wydziału Architektury.
Niezłożenie dokumentów we wskazanym terminie równoznaczne jest z rezygnacją z podjęcia studiów.
Jakie dokumenty trzeba złożyć? Dla kandydatów z polskim świadectwem są to:
- oryginał świadectwa dojrzałości (do wglądu) wraz z kserokopią,
- dokument tożsamości (do wglądu),
- inne dokumenty wykorzystywane w procesie rekrutacji: oryginał dyplomu potwierdzający uzyskanie kwalifikacji zawodowych na poziomie technika wraz z kserokopią (dotyczy osób, które zgłosiły w procesie zapisów chęć wykorzystania oceny z tego dyplomu i przekazały te oceny), oryginał dyplomu/zaświadczenia laureata/finalisty olimpiady lub konkursu (jeżeli dany dokument jest brany pod uwagę w procesie kwalifikacji i jego skan był przesłany w terminie w celu uwzględnienia), dokument świadczący o odpowiedniej znajomości języka angielskiego (dotyczy zakwalifikowanych na studia w języku angielskim z uwzględnieniem deklaracji posiadania takiego dokumentu).
Lista dokumentów dla kandydatów z zagranicznym świadectwem (dyplomem IB, dyplomem EB lub innym) jest trochę inna. Po szczegóły zapraszamy na tę stronę.
O czym trzeba pamiętać przy składaniu dokumentów?
- terminy – jeśli nie złożycie dokumentów w wyznaczonym czasie i miejscu (bez względu na powód), to znaczy, że rezygnujecie z miejsca na liście zakwalifikowanych (uwaga – przesyłanie dokumentów pocztą lub kurierem wiąże się z dużym ryzykiem, bo przy składaniu dokumentów liczy się moment dostarczenia ich właściwej komisji, a nie data stempla pocztowego czy nadania przesyłki),
- zabranie ze sobą oryginałów dokumentów do wglądu (tam, gdzie jest to zaznaczone – zgodność kserokopii z oryginałem poświadczają osoby przyjmujące dokumenty)
- możesz złożyć dokumenty osobiście lub przez upoważnioną osobę (odpowiedni formularz upoważnienia dostępny jest dostępny w plikach na tej stronie)
Progi punktowe i kolejne rekrutacje
Progi punktowe na poszczególne kierunki (czyli najniższy wynik, jaki dawał kwalifikację) w pierwszym etapie kwalifikacji oraz informacje o zakończeniu kwalifikacji znajdziesz tutaj.
Jeśli znajdujesz się na liście rezerwowej, możesz wziąć udział w drugim etapie kwalifikacji. Chęć udziału zaznaczasz w systemie IRK do 24 lipca do godz. 15.00 (Zgłoszenia rekrutacyjne -> kierunek studiów z oznaczeniem kwalifikacji: lista rezerwowa -> Dodatkowe informacje -> Pytanie o udział w kolejnym etapie kwalifikacji). Uwaga, obecność na liście rezerwowej nie oznacza, że na pewno zostaniesz zakwalifikowany. Jeżeli więc nie chcesz stracić miejsca na tych studiach, na które już masz kwalifikację, złóż tam dokumenty i czekaj na wyniki drugiego etapu, które zostaną ogłoszone 25 lipca.
Listy rezerwowe są tylko na kilku kierunkach. Jeżeli przy kierunku studiów nie ma informacji o zakończeniu kwalifikacji, to oznacza, że na tym kierunku jest lista rezerwowa.
Informacje o ewentualnym uruchomieniu w sierpniu drugiego naboru na studia stacjonarne I stopnia podamy po zakończeniu przyjęć w lipcu.
Przypominamy, że do 21 lipca można się było rejestrować na kierunki studiów prowadzone w Płocku.
Pierwsze liczby rekrutacji
Pierwszy etap kwalifikacji na studia stacjonarne I stopnia i jednolite studia magisterskie za nami, a więc to także czas na pierwsze podsumowania. W tym tekście prezentujemy pierwsze liczby tegorocznej rekrutacji: liczba kandydatów, liczba aplikacji, najpopularniejsze kierunki.
Wyjazdy integracyjne
Coroczną tradycją na PW są wyjazdy integracyjne, łączące zarówno „pierwszoroczniaków”, jak też bardziej doświadczonych studentów. Dobra zabawa, ciekawe miejsca, setki rozmów i nowe przyjaźnie – to czeka na Ciebie na zerówkach. Pełną listę tegorocznych wyjazdów znajdziesz w tym tekście.
Orzeczenia lekarskie
Zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do podjęcia studiów nie jest wymagane w czasie trwania procesu rekrutacyjnego. Ale jeśli zostaliście przyjęci, musicie takie orzeczenie złożyć w dziekanacie Waszego Wydziału we wskazanym przez niego terminie.
Badania muszą być wykonane wyłącznie przez upoważnionego lekarza medycyny pracy. Przychodnie mają przyznane (niezależne od naszej Uczelni) limity na bezpłatne wykonywanie takich badań. Zachęcamy, żeby z nich skorzystać. Ewentualne koszty wykonania badań ponosi kandydat.
Skierowanie na badania będzie można pobrać ze swojego konta w systemie IRK (Moje konto -> Zgłoszenia rekrutacyjne -> Dokumenty i dalsze kroki -> Skierowanie) po przyjęciu na studia.
Pytania o rekrutację
Macie pytania o rekrutację? Jeszcze raz przeczytajcie zasady i zajrzyjcie do harmonogramu. Jeśli ich nie znajdziecie, kontaktujcie się z Biurem ds. Przyjęć na Studia: (22) 234 7412 i rekrutacja.bps@pw.edu.pl lub Wydziałami.
Podobne tematy: