Przejdź do treści

Analysis of Energy Losses in the Novel Distributed Power Supply System for Trams

Podstacja trakcyjna w konwencjonalnych systemach zasilania tramwajów stanowi wąskie gardło systemu. Wymaga połączenia z siecią średniego napięcia, potrzebuje wysokich wartości mocy chwilowej, a jej scentralizowana topologia generuje dodatkowe straty energii. W związku z rosnącą dostępnością niskoenergetycznej generacji energii fotowoltaicznej (PV) w systemie elektroenergetycznym, proponujemy zastąpienie konwencjonalnych podstacji rozproszonym systemem niskoenergetycznych urządzeń współpracujących z siecią niskiego napięcia oraz instalacjami PV należącymi do indywidualnych gospodarstw domowych. Proponowany w tym artykule rozproszony system zasilania trakcyjnego dla tramwajów (DPSS-T) składa się z wielu agregatorów trakcyjnych (TAs), wyposażonych w urządzenia magazynowania energii (ESD), rozmieszczonych wzdłuż linii tramwajowej. Uzyskane wyniki pokazują, że pomimo tego, że proponowany DPSS-T jest zasilany z sieci niskiego napięcia, straty energii są redukowane o 58%–69%.

Autorzy z PW:

Marcin Steczek, Włodzimierz Jefimowski, Tadeusz Maciołek

Czasopismo:

IEEE Transactions on Transportation Electrification

Rok wydania: