Przejdź do treści

Gmach Samochodów i Ciągników

Budynek wzniesiony został w latach 1938-1948 po wschodniej stronie Gmachu Starego Technologicznego. Część zachodnia wybudowana została przed wojną na potrzeby Szkoły Inżynierskiej im. Hipolita Wawelberga i Stanisława Rotwanda, według planów m.in. architekta Józefa Ufnalewskiego, jako budynek Liceum Lotniczo-Samochodowego. Jeszcze w czasie wojny rozpoczęto wznoszenie części wschodniej. 

Po 1948 r. obie bliźniczce części, składające się z czterech kondygnacji i zakończone od wschodu i zachodu (od strony ulicy) krótkimi skrzydłami, zostały połączone środkowym segmentem. Znalazły się w nim – od południa przestronny hol, a w głębi duża, dobrze oświetlona aula. Od północy, po obu stronach, mieściły się przeszkolone hale warsztatowe. Budowę prowadził architekt Jan Reda. 

W 1951 r., po połączeniu z Politechniką, budynek przeszedł na jej własność. W latach 1971-1973 skrzydło frontowe nadbudowano o jedną kondygnację. Wówczas okrągłe okienka poddasza zamieniono na niskie, prostokątne okna. 

W XXI w. przebudowano główne wejście, dostawiając segment mieszczący przedsionek z windą. Ponieważ Gmach objęty jest ochroną konserwatorską, elewacje dobudowanej części wiernie nawiązały do pierwotnej kompozycji. 

Budynek jest siedzibą Wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych. 

Zdjęcie Gmachu Samochodów i Ciągników
Adres

ul. Ludwika Narbutta 84, 02-524 Warszawa

Godziny otwarcia

poniedziałek – piątek w godz. 7.00-22.00, soboty zjazdowe – w godz. 7.00-22.00, niedziele zjazdowe – w godz. 7.00-20.00

Kontakt

tel. (22) 234 8223 (portiernia) 

Dostępność

pochylnie przy wejściu głównym do budynku, winda, platformy przyschodowe do transportu osób, schodołaz i najazdy schodowe, oznakowanie drzwi alfabetem Braille'a, schody i szklane ściany oznakowane kolorem kontrastowym, pętle indukcyjne w Biurze Obsługi Studiów, toaleta dla osób z niepełnosprawnościami na II piętrze