Przejdź do treści

Opublikowano: 30.11.2020 14:34

Wspólny program dydaktyczny Wydziału Elektrycznego i Microsoftu

fot. Wydział Elektryczny

Wprowadzenie do aplikacji i rozwiązań opartych o Sztuczną Inteligencję i Microsoft Azure oraz Aplikacje i rozwiązania oparte o Sztuczną Inteligencję na Microsoft Azure – to nowe przedmioty na informatyce stosowanej na studiach pierwszego i drugiego stopnia.

Zajęcia są efektem programu Future Ready realizowanego przez Wydział Elektryczny Politechniki Warszawskiej wspólnie z Microsoft oraz partnerami: EY, Lingaro, Semantive, PKO PB oraz 3Soft.

Przygotowanie do pracy

Dzięki nim studenci już na etapie kształcenia mają poznawać, w jaki sposób wykorzystywać możliwości technologii, która coraz śmielej wkracza niemal w każdą przestrzeń życia.

– Nowe przedmioty są kierowane do studentów informatyki stosowanej – mówi dr inż. Włodzimierz Dąbrowski, prof. uczelni, Prodziekan ds. Studiów na Wydziale Elektrycznym PW. – Mimo że z technologią jesteśmy za pan brat, to mamy świadomość, że wkraczamy w nowy etap. Od początku przyświeca nam jednak jeden cel – przygotować naszych studentów do tego, by w zawodowym życiu mogli odkrywać i zdobywać cele, na których im zależy. By mogli piąć się po szczeblach kariery w przekonaniu, że dostali edukację na miarę czasów, a to, czego nauczyli się na studiach, mogą teraz zastosować w pracy.

Program Future Ready, w ramach którego realizowane są nowe przedmioty, ma za zadanie dotrzeć do tych, którzy pracują lub chcą pracować w zawodach cyfrowych bazujących na współczesnych technologiach. Microsoft chce przeszkolić 150 tys. osób oraz zapewnić wsparcie i dostarczyć rozwiązania, które pozwolą stworzyć Polską Dolinę Cyfrową.

Gotowi na wyzwania

– Przez lata panowało w studentach, ale też w ogóle – społecznie przekonanie, że prawdziwego doświadczenia nabiera się dopiero w pracy – mówi mgr inż. Estera Kot, doktorantka na Wydziale Elektrycznym PW. – Chciałabym to odwrócić. Jestem doktorantką na Politechnice Warszawskiej. Skończyłam tu studia inżynierskie i magisterskie i wiem, że najważniejsze są chęci oraz konsekwencja w dążeniu do celu już od pierwszych dni na studiach. Im wcześniej będziemy mogli nauczyć się takich rozwiązań, jakimi są nowe technologie, tym później łatwiej będzie nam zaadaptować je w zawodowym życiu. Nie chodzi przecież o to, by być zawsze przygotowanym na wyzwania i zaskoczenia, które niesie ze sobą świat. Chodzi o to, by umieć je przewidywać i odpowiadać na nie, kiedy już się pojawią.

Nowe przedmioty w ramach zajęć z informatyki stosowanej na Wydziale Elektrycznym ruszyły 1 października 2020 roku. Zajęcia są współprowadzone przez ekspertów z firm będących partnerami technologicznymi programu, które również definiują tematy projektowo-badawcze dla uczestników kursu. Studenci pracują w kilkuosobowych zespołach, a na najbardziej zaangażowanych czeka program stażowy, który ma za zadanie dodatkowo rozwinąć i poszerzyć wiedzę z zakresu technologii chmury i sztucznej inteligencji.

Koordynatorami projektu ze strony Wydziału Elektrycznego Politechniki Warszawskiej są mgr inż. Estera Kot, doktorantka WE PW oraz dr inż. Włodzimierz Dąbrowski, prof. uczelni, Prodziekan ds. Studiów WE PW.

Więcej informacji na stronie Wydziału Elektrycznego

Podobne tematy: