Znak Politechniki Warszawskiej

Hotel jak gra? Oto pomysł studentów

Ma umożliwić hotelom dalszy rozwój i pomóc im wyróżnić się na tle konkurencji – taki jest cel Magly – projektu, stworzonego przez pięciu studentów warszawskich uczelni, w tym trzech z Politechniki Warszawskiej.

Zdjęcie baśniowego zamku - reklama projektu Magly

fot. Magly

Magly przemienia hotel w pełni interaktywny świat gry. Uczestnicy wcielają się w jedną z czterech postaci, poruszają się po hotelu i znajdują kolejne przedmioty i zagadki. Zadaniem graczy jest rozwiązanie głównej tajemnicy – znalezienie zaginionego skarbu.

Więcej niż rozszerzona rzeczywistość

– Stworzona przez nas technologia jest o krok przed rozwiązaniami typu AR (augmented reality – rozszerzona rzeczywistość) – wyjaśnia Michał Sawicki, jeden z założycieli Magly. – Wykorzystujemy ruchome, żywe obiekty, gesty, efekty audiowizualne. Wszystko to bez użycia okularów czy urządzeń mobilnych.

Zamiast nich są inteligentny kontroler orientujący się w przestrzeni i zintegrowana infrastruktura chmurowa, która pozwala w czasie rzeczywistym na synchronizację rozgrywki między wybranymi platformami, przechowywanie kopii zapasowych, śledzenie postępu oraz interakcję między graczami.

– Nasza platforma jest zaprojektowana z naciskiem na skalowalność – zaznacza Michał Sawicki.

Twórcom zależało także na uniwersalności i elastyczności – tak, żeby Magly tak samo dobrze sprawdzało się jako gra edukacyjna dla dzieci i młodzieży, jak i podczas szkoleń firmowych. 

Najłatwiej wyjaśnić działanie Magly na przykładzie Harry’ego Pottera. Gracz po rozpoczęciu rozgrywki poczuje się jak w Hogwarcie, czyli miejscu pełnym ruchomych, gadających, magicznych przedmiotów.

Dlaczego akurat hotele? Są to duże miejsca, często bardzo klimatyczne i o swoim unikalnym charakterze, gdzie większość przestrzeni takich jak korytarze czy zaułki stoi kompletnie niewykorzystana. Tworzy to idealne warunki do stworzenia odpowiedniej aranżacji przestrzeni.

 

Wzrost atrakcyjności i przychodu

– Zarówno naukowcy badający branżę turystyczną, jak i właściciele hoteli podkreślali główną rolę atrakcji jako kryterium wyboru hotelu – zwraca uwagę Michał Sawicki. – Nasz model, skonsultowany z ekspertami z dziedziny hotelarstwa, pokazuje, że hotele z Magly zwiększą swoje średnie roczne obłożenie nawet o 6 punktów procentowych, tym samym zwiększając przychód.

Ważną rolę odegra tu marketing. Magly to nie tylko nowinka technologiczna, przyciągająca odwiedzających, jak kiedyś atrakcje typu basen czy spa. Studenci doceniają społeczny potencjał projektu. – Hotel zaoferuje dzieciom przygodą, a rodzicom wypoczynek, tworząc lojalną bazę klientów – prognozuje Michał Sawicki.

Dzięki usłudze hotel rozszerzy także możliwości uzyskiwania przychodu, bo będzie mógł sprzedawać nowe akcesoria oraz sam czas rozgrywki.

Zdjecie dzieci przed drzwiami do zamku rycerskiego

Magly ma być rozrywką dla całych rodzin, fot. Magly

Droga do sukcesu

Magly tworzy pięciu studentów: Filip Budny, Łukasz Kawka i Mateusz Korona z Politechniki Warszawskiej, Michał Sawicki z SGH i Piotr Juszkiewicz z SGGW.

Wszyscy znają się od wielu lat. Michał, Filip i Łukasz chodzili do tej samej klasy w III LO w Gdyni i poznali Mateusza i Piotra na pierwszym roku studiów poprzez wspólnych znajomych.

Magly ma za sobą pierwsze biznesowe sukcesy. Projekt przeszedł program preinkubacji realizowany przez Centrum Zarządzania Innowacjami i Transferem Technologii Politechniki Warszawskiej, a ostatnio zakwalifikował się do programu inkubacyjnego Unicorn Hub, który pozwoli na szybsze wejście na rynek i rozpoczęcie sprzedaży. Magly zdobyło także główną nagrodę w konkursie „Generacja P – Herosi na Starcie”.

– W styczniu kończymy program inkubacji, którego zwieńczeniem będzie złożenie wniosku o dofinansowanie na milion złotych – mówi Michał Sawicki. – Następnie dzięki finansowaniu dokończymy tworzenie pierwszej gry, którą planujemy wprowadzić na rynek już na początku 2022 roku.

Więcej o Magly na stronie internetowej i Facebooku